A szájüreg leggyakrabban előforduló betegsége, ami a felnőtt lakosságnak a túlnyomó többségét érinti, de előfordul már serdülőknél is.A következő tünetek utalnak arra, hogy fogínygyulladásunk van:

• duzzadt, vörös fogíny
  • krónikus rossz lehelet
  • érzékeny s vérző fogíny
  • fogfájás

A fogínygyulladás megelőzésére

A fogínygyulladás kialakulásának rizikóját nagyban növeli a rossz szájhigiéne, a dohányzás, a cukorbetegség illetve egyes genetikai tényezők.
    Ha már kialakultak a gyulladt tasakok, ezekből speciális eszközökkel távolítja el parodontologus szakorvos a gyullad szövetet ( zárt kürett ), illetve ha a tasakok nagyon mélyek ( több mint 5-6 mm ) műtéti tisztítás ( nyílt kürett ) is szóba jöhet megoldásként.

A fogorvosi kezelések hatékonyágátmagunk is segíthetjük az alábbi otthoni gyógymódok bármelyikével:

• Öblögetés sós vízzel - Csillapítja a gyulladás okozta fájdalmat. Vegyünk egy pohár langyos vizet, és keverjünk el benne 2 tk. sót, majd gargarizáljunk az oldattal. A legjobb, ha speciális bio Himalay sót használunk erre a célra.
    • Ecsetelés fokhagymaolajjal - Kiváló gyulladáscsökkentő, és megszünteti a duzzanatot, valamint a fájdalmat. A fájó részt fokhagymaolajba mártott fültisztító pálcikával ecseteljük be. Ha nincs olajunk, az is segít, ha arra a részre egy szelet friss fokhagymát teszünk rövid időre.
    • Citrommal a gyulladás ellen - A citromot két módon használhatjuk fel: ecsetelésre és belsőleg. Ha ecsetelésre használjuk, akkor facsarjuk ki egy fél citrom levét, és keverjük össze durva sóval. Az így kapott masszát kenjünk a kezelendő ínyfelületre, majd kis idő elteltével öblögessünk. Ha pedig azt szeretnénk, hogy belülről fejtse ki gyulladáscsökkentő hatását, akkor keverjük a levét meleg vízbe, és igyuk meg.

A fogíny gyulladás kezelése lépései

• Megfelelő szájhigiénia
    • Érzékeny ínyre való fogkefével
    • Gyógynövényes fogkrémmel
    • Fogínygyulladás elleni szájviz használatával
    • Rendszeres fogkőeltávolítás
    • A szuvas fogak kezelése és egyéb fogmegtartó beavatkozásokból, és a nem menthető fogak eltávolításából.

A gyógyuláshoz hozzátartozik az is, hogy hiányzó fogakat pótolni kell, így elősegítjük az egészséges rágást, ami elősegíti az öntisztulást, s amelynek hiányával egyre több lepedék rakódik le.