Rendelőnkben a legmodernebb panoráma röntgen ,teleröntgen berendezésekkel dolgozunk, amelyek a legkorszerűbb megoldásokkal segítik fogorvosaink munkáját.

Miért van szükség röntgenfelvételekre?

A korai fogszuvasodásnak nincsenek látható fizikai jelei. Sokszor, ha a fog látszólagosan egészséges is, a röntgenfelvétel alapján mégis megállapítható, hogy szuvasodás indult meg a zománc alatt, esetleg fertőzés a gyökerekben, vagy csontveszteség alakult ki a fog körül.

A rendszeres kontroll segít a fogászati problémák korai felismerésében ,és így ezek időben történő kezelésével Ön megóvja fogai épséget és pénzt spórol meg.

Szemmel nem látható elváltozások lehetnek:

• a fogak egymás felé tekintő felszínén megindult szuvasodási folyamatok
  • régi fogtömés alatti szuvasodás – ún. secunder caries
  • fogágy betegségek során kialakuló mély, gyulladásos reakciók
  • a csont sorvadása következtében kialakuló csonttasakok
  • korábbi gyökértömés környezetében kialakult krónikus gyulladásos góc a fog gyökércsúcsa körül
  • szájüregi cisztás elváltozások

A fogászati röntgen alacsony sugárdózissal jár, kockázata minimális. Ügyfeleink egészségének védelmében ólommellényt viselnek a felvétel készítése során. Orvosaink és asszisztenseink elhagyják a helyiséget a felvétel idejére, ők ugyanis naponta számos röntgenfelvételt készítenek, ami nagyobb sugárterhelést jelent, és hosszabb idő elteltével károsíthatná a szervezetüket, ha a helyiségben maradnának.

Várandós édesanyák

Mindig említse meg fogorvosunknak, ha terhes vagy akár ennek akárcsak a lehetősége is felmerülhet. Ilyenkor kivételesen óvatosan bánunk Önnel, és valószínűleg röntgent sem használunk, ha nem feltétlenül szükséges, különösen az első három hónap alatt.

Milyen típusú röntgenek léteznek?

Intraorális röntgen: röntgenfelvétel gyökérkezelés céljából

Intraorális vagy un. kis röntgen felvétel készítés gyakran szükséges a fogak gyökérkezeléséhez. Korszerű digitális készülékünkkel csökkentett dózisú felvétel készül.

Mindenképpen szükséges röntgenfelvételt készíteni gyökérkezelés előtt a gyökerek, gyökércsatornák számának, alakjának, elhelyezkedésének megállapítására, valamint gyökérkezelést követően a gyökértömés ellenőrzésére.

Panorámaröntgen
Panorámaröntgen felvételek készítése a fogászati diagnózis és megelőzés érdekében digitális technológiával, 3D panoráma röntgenkészülék segítségével történik, mely az összes fogról, valamennyi elváltozásról, még az arcüregekről és az állkapocs ízületekről is tájékoztatást nyújt.

Kezelési terv, konzultáció implantológussal és parodontológussal

A röntgenfelvétel ,a vizsgálat továbbá a páciens kívánságai alapján a fogorvosunk személyre szabott kezelési tervet állít össze Önnek, szükség esetén konzultálva az implantológussal, a parodontológussal vagy az aneszteziológussal.

Az röntgen tájékoztatja az egész állcsontról, a fogazatról, - a fogakon található lyukakról, a rágófogak és metszőfogak töméseiről, , a bölcsességfogak elhelyezkedéséről, a foggyökerekről, a gyökérkezelt fogak állapotáról, az esetlegesen keletkezett ciszták, granulómák létéről. Az arcüregekről és az állkapocs ízületeiről is kapunk információt.

Teleröntgen fogszabályozás céljából

Az első találkozás alkalmával elkészítjük teleröntgen felvételt. A kb. két éven át tartó fogszabályozási folyamat során tervezetten,kiszámíthatóan a legalacsonyabb sugűrdózis éri kis ügyfeleinket.

Cone Beam CT felvétel

Míg a hagyományos röntgenfelvételek a lehetséges egymásra vetülés miatt nehezebben értékelhetők, a CT rendkívüli képminőségével új teret nyitott a diagnosztizálásban. Így elkerülhetővé válik, hogy ismételt felvételekkel, nagyobb sugárdózissal terheljük az Ön szervezetét.

Természetesen azon betegek részére is készséggel készítünk röntgen-felvételt, akik más rendelőben végeztetik kezeléseiket, csak egy röntgenfelvétel elkészítése céljából keresik fel rendelőnket.