Fogászati kérdések

A fogászati kezelés fájdalmas

A legtöbb fogorvos “csak egy kis kényelmetlenség” nek definiálja a fájdalmat. De mindannyian tudjuk, a legtöbb felnőtt nem aggódik egy kis kényelmetlenségtől.

Ami távol tarthat minket a fogorvostól, az a fájdalom. A fogászati beavatkozások ma már fájdalommentesen elvégezhetők, megfelelő érzéstelenítő technika és megfelelő mennyiségű ill. minőségű érzéstelenítőszer használatával.

A rágógumi helyettesíti a fogmosást

A rágógumi kiegészítheti a szájhigiéniát azáltal, hogy fokozza a nyáltermelést, így ásványi (és védekező) anyagokhoz juttatja a a fogakat, erősítve a fogzománcot. Ám nem helyettesíti napi rendszeres fogápolást!

Az erős dörzsölés az alapos fogmosás titka

Épp ellenkezőleg. Ha túl erősen vagy túl erős sörtéjű fogkefével mossuk fogankat, megsérthetjük a fogzománcot s a fogínyt, mely így visszahúzódik, s szabadon marad a fognyak, mely hamarosan érzékennyé válik. Hogy ezt elkerüljük:apró, söprögető mozdulatokkal az íny résztől a fog koronája felé mozgassuk óvatos kör-körös mozdulatokkal a fogkefénket.

Akkor kell fogkefét cserélni, ha a sörték szétállnak

Kéthavonta ajánlott új fogkefét beszerezni, mivel 12 hét után ugyanis harmadára csökken a sörték tisztító hatása. Betegség (megfázás, herpesz, torokgyulladás) utánis érdemes új fogkefét venni, hogy elkerüljük az újrafertőződést

A terhes nőknek nem szabad érzéstelenítőt adni.

A mai érzéstelenítők már nem veszélyeztetik a kismamákat. Ha nem áll fent gyógyszerérzékenység és már túl van a hányingeres időszakon a leendő Kismama, akkor minden további nélkül kaphat érzéstelenítő injekciót.

Az édesség károsítja a fogakat

A savanyú dolgok éppolyan károsak, mint az édesség, mivel magas savtartalmúak, mind rendkívül károsak, kikezdik a fogzománcot. Ilyenek pl. a savanyú cukorkák, az üdítőitalok, a gyümölcslevek.

A fluorid nagyon fontos a fogak egészsége szempontjából

Ám a túl sok fluorid is árt a fogaknak. Ha egy fejlődő fogazatú 8 évnél fiatalabb gyermek szervezete túl nagy mennyiségben jut fluoridhoz, fluorozis alakulhat ki. Ekkor a fogakon látható fehér, majd barnává váló foltok jelennek meg. Mivel belső folyamatról van szó, ezeket a csúnya foltokat a fogorvos sem tudja eltüntetni.

A gyermekek szervezetébe sokszor a lenyelt fogkrémek miatt kerül túl sok fluorid. A kicsiknek ezért a fluorid-mentes fogkrém használata javasolt.

Ráérünk akkor fogorvoshoz menni, ha már fáj a fogunk

A fogszuvasodás rendszerint csak érzékenységet okoz. Amikor a fog már fáj, akkor nem elég egy fogtömés, sokszor gyökérkezelésre is szükség van.

Implantológiai kérdések

Néhány szó az – azonnali megterhelést ígérő - un. bazális implantológiáról…

A fogorvosok Szakmai Kollégiuma hivatalos állásfoglalást adott ki nem régiben, melyben a bazális implantátum alkalmazását szakmailag elfogadhatatlannak minősíti. Az eljárás szakmai háttere és tudományos dokumentációja erősen megkérdőjelezhető, s magát az implantátumok kialakítását is régen meghaladta a szakma fejlődése.
(Forrás – Magyar Fogorvos 2013/4. szám)

A fogászati kezelés mindig fájdalmas

A legtöbb fogorvos “csak egy kis kényelmetlenség”-nek definiálja a fájdalmat.De mindannyian tudjuk, a legtöbb felnőtt nem aggódik egy kis kényelmetlenség miatt. Ami távol tarthat minket a fogorvostól: az a fájdalom.

Nálunk a fájdalommentes kezelés alapszolgáltatás. Azt nem ígérhetjük, hogy nem okozunk némi kellemetlenséget, de szeretnénk Önt megnyugtatni,kezelése után , úgy fogja érezni: sokkal kevésbé volt kellemetlen, mint amire számított.

Egy-két fogat nem érdemes pótolni

Már egy fog hiánya is felborítja a fogsorok egyensúlyát. A foghiánnyal szomszédos fogak a hiány felé dőlhetnek, ami hosszabb idő alatt a fog rossz irányú terhelése miatta fog elvesztéséhez vezethet. A hiánnyal szemközti fog érintkező fog pár hiányában a csontból fokozatosan kiemelkedik (kinő)., Emiatt a kiemelkedett fog kilazul és idővel elveszítjük, másrészt "belenő" a hiányzó fog helyére, ezzel megnehezíti vagy lehetetlenné teszi annak pótlását. Más esetekben a fogsor zártságának megszűnése miatt "szétcsúsznak" a fogak,köztük kis rések keletkeznek.

A koronák, hidak készítése célszerűbb megoldás, mint az implantátum beültetés

A fogászati implantáció előnyei a hagyományos fogpótlási módszerekkel szemben: az implantátum beültetésével elkerülhető, hogy ép foganyagot távolítsanak el : nem szükséges lecsiszolni a környező fogakat, mint egy híd készítése esetén. Sokan idegenkednek a kivehető fogpótlásoktól, számukra a fogászati implantátum segítségével készülő rögzített fogpótlás a megoldás. A beültetett implantátumok sikerességi aránya a Vitalitás Fogászati Központban:97-98%.

Az implantátumot nem mindig fogadja be a szervezet

Az implantátumok anyaga nagy tisztaságú ötvözetlen titán. A titánium különleges biológiai tulajdonságainak köszönhetően a csont képes összeépülni vele. Ezt az anyagot teljes mértékben elfogadja az élő szervezet. Klinikai tapasztalatok szerint allergiás reakciókról sem számoltak be.

A fogmegőrző szemléletnek köszönhetően egyre inkább elterjednek a fogászati implantátumok.

Helyes beültetési technika mellett, szakmailag helyesen kivitelezett felépítménnyel az implantátumok élethosszig szolgálhatnak.

Cikkek

A felülvizsgálat és utókezelés fontossága az implant műtétek után

Az implant műtétet követően a sebész szóban és írásban is tájékoztatni fogja a teendőkről. Annak érdekében, hogy az implantátum tökéletesen becsontosodjon, elsődleges fontosságú, hogy szigorúan betartsa őket:

A műtét előtti dentálhigiénés kezelés, fogkő eltávolítás és a műtét után felírt antibiotikum, mind a fertőzés lehetőségének csökkentésére szolgálnak, ezáltal biztosítva a megfelelő gyógyulást. Ugyanakkor a páciens saját szájhigéniájának, étkezési szokásainak is fontos szerepe van a sikeres gyógyulásban.

A következő dolgokkal segíthetik a műtét utáni gyógyulást:

Arcüreg feltöltés csontpótlással

Mi is az a sinus lift ?

Az arcüreg feltöltése tulajdonképpen a felső állkapocsban történő csontpótlást jelent az őrlő fogak magasságában. Ezért is hívják olykor arcüreg emelésnek. A csontot ill. csontpótló anyagot az állkapocs és az arcüreg közé helyezik, mely az orr két oldalán található. Az arcüreg hártyájának megemelésével csinálnak helyet a csontpótló anyagnak, innen jön a ’megemelés’ elnevezés. Az ilyen műtéteket erre szakosodott szájsebész szakorvosok végzik.

Mi a különbség egy híd és egy fogimplantátum között?

A fogászati implantátumok és a hidak egyaránt fogpótlásra szolgálnak. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, az Ön számára megfelelő megoldás kiválasztása során számos tényezőt kell figyelembe venni, mint például az esztétikai-, a funkcionális vagy akár a költség oldalt, de szerepet játszik a csontállomány minősége és sok egyéb orvosi tényező is.

A felelős döntéshez meg kell értenie az egyes megoldásokban rejlő különbséget, előnyöket és hátrányokat.

Rossz lehelet

A friss lehelet nagyon fontos saját jó közérzetünk és társas kapcsolataink miatt is, hisz rendkívül kellemetlen lehet a szájszag, ami pedig egy kis odafigyeléssel elkerülhető lenne. A rossz lehelet oka legtöbbször a szájban található, s megelőzhető a megfelelő szájápolással. Azonban hiába a tökéletes fogmosási technika, ha

Házi praktikák

Házi gyógymódok és remek, fájdalomcsillapító hatású fűszerek

A szegfűszegolaj eugenol tartalma kiváló baktériumölő és érzéstelenítő hatású ezért régóta használják fogfájás ellen. Az szegfűszeget törjük össze, áztassuk pici alkoholba, majd ebbe áztassunk egy kis vattagombócot, amit közvetlenül a rossz fogra helyezünk.Eleinte, csíp egy kicsit, de megéri, mert hamarosan enyhül a fájdalom.

Fogröntgen

Rendelőnkben a legmodernebb panoráma röntgen ,teleröntgen berendezésekkel dolgozunk, amelyek a legkorszerűbb megoldásokkal segítik fogorvosaink munkáját.

Miért van szükség röntgenfelvételekre?

A korai fogszuvasodásnak nincsenek látható fizikai jelei. Sokszor, ha a fog látszólagosan egészséges is, a röntgenfelvétel alapján mégis megállapítható, hogy szuvasodás indult meg a zománc alatt, esetleg fertőzés a gyökerekben, vagy csontveszteség alakult ki a fog körül.

Félelem a Fogorvostól

A fogászati oldalak többsége arról szól, hogy milyen korszerűen felszerelt is a rendelőnk, milyen a legújabb röntgenkészülékünk, milyen különleges kezeléseket nyújtunk majd. De feltételezzük, Önt sokkal inkább az érdekli:mit tudunk ajánlani Önnek.

Ahhoz, hogy az Ön számára legoptimálisabb kezelést válasszuk, meghívjuk Önt egy ingyenes konzultációra, melynek során felmérjük fogainak állapotát , összeállítunk egy kezelési tervet. Ez azonban a késöbbiekben nem kötelezi Önt semmire.

Cirkónium koronák

Esztétikai előnyei

A cirkónium pótlással egyedülálló esztétikai eredmény érhető el.

Cirkónium-oxidból készült koronát alig lehet megkülönböztetni a természetes fogaktól, mert a cirkónium fényáteresztő képessége , nagyon hasonlít a természetes fogakéhoz. Ez különösen front koronák esetében nagyon fontos.

Élettartama és erőssége

A cirkónium-oxid korona nem csak természetes hatású, de sokkal erősebb is, mint a fém-kerámia koronák A cirkónium-oxid koronák mart egyetlen blokk kristály és lehet akár ötször erősebb, mint a porcelán / fém biztosíték.

Fogínygyulladás

A szájüreg leggyakrabban előforduló betegsége, ami a felnőtt lakosságnak a túlnyomó többségét érinti, de előfordul már serdülőknél is.A következő tünetek utalnak arra, hogy fogínygyulladásunk van:

A megelőzés

A fogak s a szájüreg egészségét viszonylag könnyű megőrizni csak némi időt kell ráfordítani.

Elsődleges cél a fogszuvasodás és a fogínygyulladás megelőzése.

A megfelelő szájhigiénia megakadályozza, vagy lassítja a kóros folyamatok kialakulását. Az optimális száj higiéné tulajdonképpen lepedékmentességet jelent. A lepedék eltávolításának két módja van:

• egyéni
  • professzionális - fogászati rendelőben zajló

Munkatársaink, a kezelések során felvilágosítják Önt a megfelelő szájápolási technikákról, és segítenek ezek elsajátításában.

Esettanulmányok

Rejtett elhorgonyzású fogsor

Páciensünknek 11 foga volt,de nem akart implantos beavatkozást,ezért mi azt ajánlottuk neki,hogy készítsünk a részére részlegesen hidakból és részlegesen a híd által tartott precíziós fogsorból álló egységet. Ez a kép a lenyomatot mutatja a lecsiszolt fogakról.

22 cirkónium korona

Egy középkorú hölgy érkezett a rendelőnkbe Budapestre. Egészsége kifogástalan volt és nem szenvedett semmilyen betegségben. A fogászati vizsgálat megállapította, hogy a fogai esztétikájával vannak problémái.
A fő gond fogai enyhe elszíneződése volt. Két évvel ezelőtt porcelán héjakat kapott a front fogaira. A héjak színe megfelelő volt, viszont mivel a héjak vékonyak, a fogai színe átütött rajtuk és ez okozta az esztétikai problémát. Mind a felső, mind az alsó fogai enyhén befelé dőltek.